start in Bangkok - Reisverslag uit Samphanthawong, Thailand van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu start in Bangkok - Reisverslag uit Samphanthawong, Thailand van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu

start in Bangkok

01 Februari 2016 | Thailand, Samphanthawong

Vandaag startte onze reis. Op 31 januari vertrokken wij in de middag naar Schiphol. Hier verliep het jammergenoeg niet erg soepel. We moesten een uitreis boeken uit Thailand. Anders konden we niet inchecken. Dus dit deden we, een busreis naar kuala lumpur die we toch niet zouden gaan gebruiken. Na dit gedoe moesten we toch echt afscheid gaan nemen van de lieve mensen die ons af hadden gezet. Veel traantjes gelaten en knuffeltjes gegeven. Hierna moesten we het met elkaar doen. De vlucht verliep heel soepel. We moesten overstappen in Doha en kwamen om half 12, Thaise tijd aan in Bangkok op 1 januari. Hier werden wij gelijk opgehaald door een taxi busje waar we met twee anderen naar het New Road Guest house werden gebracht. Een prachtig hostel, hier hebben we onze eigen kamer en badkamer! We zijn ons gaan opfrissen en zijn toen met Thymen, ontmoet in de bus, een boottocht gaan doen over de rivier. Meteen moesten we gaan afdingen en kwamen we in contact met de Thaise bevolking. Heel vriendelijk en behulpzaam. Als je even op straat staat te kijken waar je heen moet wordt je meteen aangesproken en geholpen. En allemaal zijn ze enorm onder de indruk over odine's witte huid. Vanille vanille! De boottocht duurde een uur, hierna zijn we ergens gaan eten, was heerlijk, gele curry! Toen sloeg de moeheid toch echt toe.. We zijn terug gegaan naar het hotel en hebben daar geplant wat we morgen zouden gaan doen en zijn met moeite wakker gebleven tot 9 uur. Hierna vielen we in een diepe diepe slaap.