Ankor tempels - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu Ankor tempels - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu

Ankor tempels

05 Februari 2016 | Cambodja, Preah Seihanouk

Vandaag moesten we ontzettend vroeg opstaan omdat we opgehaald zouden worden door de tuctuc die ons door de ankor tempels zou leiden en zodat we zonsopgang konden meemaken bij ankor wat.

Dus daar zaten we dan, om 5 uur in de tuctuc. Het ankor wat was prachtig bij zonsopgang, jammergenoeg was het erg druk vanwege de toeristen. Maar daarna zijn we daaraan ontsnapt omdat we een andere route hadden voorgesteld dan dat de meeste toeristen doen.

De tuctuc zette ons steeds ergens af en wachtte tot we het gezien hadden. De tempels waren onbeschrijfelijk mooi. En vooral ankor wat was indrukwekkend, het was gigantisch en gewoon niet vast te leggen op fotos.

Rond 12 uur zei de chauffeur dat de tour klaar was, maar als we meer betaalde hij ons nog naar andere tempels bracht. Maar we hadden een tour geboekt van zonsopgang tot zonsondergang.. Dat is 7 uur langer, dus ik was boos! Ik ging in volle discussie.. Ik kreeg nog iemand aan de lijn, die mij gewoon ophing op een gegeven moment..

Gelukkig had de tuctuc chauffeur toch wel met ons te doen en bracht hij ons nog naar wat extra tempels. Daarna zijn we maar naar ons hostel gegaan, want stiekem waren wij ook al best moe..

De rest van de middag hebben we rustig aan gedaan. Lekker gegeten en genoten van het laatste dagje in dat fijne hostel.

In de avond moesten we rond 10 naar een toeristenbureau, daar zouden wij opgehaald worden door een nachtbus die ons naar Phnom Phen zou rijden. Deze kwam alleen maar niet dus hadden we tijd om nog leuke gesprekken te voeren met een heel lief vrouwtje die daar werkte. Daarna heeft ze een tuctuc voor ons gehaald die ons naar de bus had gebracht.