Phnom Phen - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu Phnom Phen - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu

Phnom Phen

06 Februari 2016 | Cambodja, Preah Seihanouk

De nachtbus was eigenlijk wel prima, we waren ontzettend moe dus sliepen als een blok. Toen we aankwamen snapte ik er dan ook niets van, dacht dat we pas een uur onderweg waren, blijkbaar al 6 uur.. Maar we kwamen aan om een rot tijd, het was 5 uur 's nachts. We hadden verwacht rond 8 aan te komen. Gelukkig was er een tuctuc, we vertelde naar welk hostel we moesten en gingen erheen. Het hostel was natuurlijk nog dicht dus klopte we op de deur met de vraag of we er mochten wachten, want bedden voor die nacht waren niet meer vrij. Dat mocht, maar na een uur kwamen wij erachten dat de tuctuc ons bij het foute hostel had afgezet. Dus pakte wij onze backpack weer en gingen we opzoek naar wel het goede hostel. Na een tijdje lopen vonden we die gelukkig. Ook deze was nog dicht dus klopte wij aan. Gelukkig deed iemand open en mochten we naar binnen wachten op vrije bedden.

Om 9 uur kwamen er gelukkig al bedden vrij, toen konden we onze spullen daar kwijt. We ontbeten en gingen met een tuctuc naar de killingfields. Dit was een stuk heftiger dan ik had verwacht, rond 1975-1979 is 1/3 van de bevolking van Cambodja uitgemoord. De killingfields was een van de plekken waar dit gebeurde. Er waren nog resten te zien van de overledenen. We kregen een koptelefoon waarmee we werden rondgeleid door het gebied en info verkregen. Heel indrukwekkend..

Daarna gingen we terug naar het hostel. We zijn toen wat eten gaan halen en ergens aan de rivier in de stad op gaan eten. Vervolgens hebben we bij ons hostel relaxed met een biertje. In de avond vonden we een local straat-restaurantje. Hier lieten we ons weer verrassen, engels praten was geen optie, dit zorgde wel voor een verrukkelijke noodlessoep. Daarna lekker gaan slapen in de dorm (met 14 anderen).