3 dagen op het prachtige eiland Koh Rong - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu 3 dagen op het prachtige eiland Koh Rong - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu

3 dagen op het prachtige eiland Koh Rong

10 Februari 2016 | Cambodja, Kâmpôt

Op 10 februari vertrokken wij in de ochtend met de boot naar het eiland Koh Rong. Dit is ongeveer een uur varen vanaf Sihanoukville. We hadden hier nog geen hostel geboekt omdat dit lastig ging via internet voor die plek. Dus toen we daar aankwamen gingen we een hoop hostels in en uit, elke keer met hetzelfde nieuws: ze waren vol. Uiteindelijk waren we het dorpje alweer uitgelopen en zijn puck en odine gaan zitten. Ik ben doorgelopen naar onze laatste optie op die weg. Daar had ik enorm geluk, precies toen ik aan kwam kwam een bungalow vrij. Het was wel een beetje duurder dan normaal, maar dat was het zeker waard! Het lag tussen de rotsen en bomen in het bos, vijf min van een afgelegen strand vandaan. Het was een houten hutje met onze eigen badkamer en twee tweepersoons matrassen. Perfect dus. Het was er helemaal stil, geen muziek of tuctucs op de achtergrond. Heerlijk voor de verandering!

Na ons in ons sprookjesachtige hutje te hebben geïnstalleerd gingen we meteen het strand verkennen. Nog nooit heb ik zo'n blauw water gezien met zulk wit, fijn zand. We zijn lekker gaan zwemmen en daarna in slaap gevallen op onze handdoek. Daarna zijn we wat gaan eten en drinken. Dit kon bij de pier in de buurt, waar wij aankwamen. Hier was het een stuk drukker en had je veel restaurants en barren. Vervolgens zijn we op tijd gaan slapen, we waren allemaal erg moe.

De dag erna, 11 februari, zijn we de andere kant opgelopen, opzoek naar een misschien nog mooier en nog afgelegener strand. Dit vonden we, na nog geen 10 minuten lopen. Hier waren misschien vijf andere mensen en soms liep iemand langs, verder was dat enorme prachtige strand voor ons alleen. Hier hebben we heel de dag genoten van de zee, zon en het uitzicht. 'S avonds zijn we weer richting de pier gegaan voor wat eten en drankjes. Ondertussen hadden we de beste eetplek gevonden: Chai family. Dit was het enige wat redelijk normale prijzen had en waar het eten ook erg goed was. Dus hier aten we 's ochtends en vaak ook 's middags of s'avonds.

12 februari zijn we door de jungle gelopen van het eiland om de andere kant te bereiken waar Long Beach zou liggen. Weer een ander strand. Dit zou een wandeling zijn van 45 minuten, maar dat viel tegen. Het was heel erg warm, we liepen op flipflops en het pad was een stuk avontuurlijker en gevaarlijker dan verwacht. Een heel avontuur dus, maar ik vond het super leuk. Daarna konden we extra genieten van de zee aan Long Beach.
Op tijd voor zonsondergang zijn we terug gelopen, dit ging een stuk soepeler. 'S avonds zijn we weer gaan eten bij de pier in de buurt waar we wat mensen ontmoeten. Daarmee zijn we Italiaanse live muziek gaan luisteren. Hierna gingen we op zoek naar een feest die ergens op een strand zou liggen. Dit stelde niet zo veel voor. Maar toen we door het water liepen zag ik opeens allemaal kleine puntjes oplichten rond mijn voeten, Plankton! Dit was prachtig om te zien.

13 februari moesten wij jammergenoeg dit prachtige eiland en ons sprookjesachtige bungalow weer verlaten en gingen we terug met de boot naar Sihanoukville..