Het rustige, prachtige Kampot - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu Het rustige, prachtige Kampot - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu

Het rustige, prachtige Kampot

15 Februari 2016 | Vietnam, Ðà Lạt

15 februari kwamen we in de middag aan in Kampot. We stonden meteen versteld van het stadje. Waar is al het afval? Waar is het drukke verkeer en zijn de vervallen huizen? Kampot is een prachtig stadje, met om de zoveel meter een prullenbak en met mooie rijtjes huizen in verschillende kleuren. Toen we af waren gezet door de bus konden we lopen naar ons hostel, the birds nest. Dit was een heel nieuw hostel van een man uit Canada. Hier hadden we een kamer met vier bedden geboekt.

Nadat we onze spullen in onze nieuwe kamer hadden gezet gingen we het stadje verkennen. Het is niet zo groot dus je loopt makkelijk door het centrum heen. We liepen langs de rivier en kwamen terecht in een markt. Nee niet zo'n markt die we eerder gezien hebben, met spullen voor toeristen. Dit was een markt voor de locale bevolking. Je zag overal het raarste voedsel liggen, het stonk en het was er overdekt, donker en vochtig. Een hele ervaring om hier door heen te lopen!

'S avonds waren we op tijd gaan slapen want we waren allemaal erg moe en we hadden een tour geboekt voor de volgende dag.

16 februari werden we rond 9 uur opgehaald door een minivan. Maar daarvoor kwam ik erachter dat mijn camera weg was. Ik wist niet wat ik moest doen omdat we bijna weg moesten. Snel heb ik camerabeelden van het hostel bekeken maar daar is mijn camera niet gestolen. Waarschijnlijk is het rondom de busreis naar Kampot gebeurd. Echt heel erg balen, ik was zo trots en blij met al mijn fotos. Ik had juist net zo veel plezier in het maken van fotos.. Maargoed niets aan te doen.

Ik ben toch maar meegegaan met de tour. In het busje was alleen niet genoeg plek meer voor ons 3. Dus kon ik op een soort krukje zitten naast de bestuurder. We kregen wel vijf dollar terug vanwege het ongemak. Toen reden we naar de Bokor Hill. Hier werd ons heel de geschiedenis verteld van Cambodja en van deze plek. Daarnaast zagen we oude gebouwen die de franse daar hadden gebouwd. Zoals een casino, een tempel en een kerk. Ook zagen we nog een hoop andere gebouwen, tempels en beelden. Zowel nieuwe als oude. Daarna werden we bij een waterval afgezet, maar omdat het het droge seizoen is loopt hier geen water doorheen. Ondanks dat was het toch erg mooi om te zien. Vervolgens werden we thuis afgezet, dit was rond 3 uur. Om vijf uur moesten we weer naar de pier lopen, hier stond namelijk een boot op ons te wachten. Deze vaarde over de rivier. We zagen prachtige natuur, de zonsondergang en vuurvliegjes! Deze zaten vooral in de bomen en als ze bewogen begonnen ze licht te geven. Prachtig! Om half 8 waren we weer terug. Toen zijn we gelijk gaan eten bij een heel lekker Italiaans restaurant. Daarna zijn we nog naar een bar geweest. Deze bar was van een Cambodjaan die heel de wereld was afgereisd, zelfs in Nederland was hij geweest. Dit is heel ongewoon voor Cambodjanen. Daarna zijn we gaan slapen, het was weer een lange dag..

17 februari hebben we heerlijk uitgeslapen! Daarna zijn we gaan ontbijten in een restaurant waar alleen maar doven mensen werken. Dit was ontzettend lekker! Vervolgens zijn we wat dingen gaan regelen. Zo hebben wij onze kleren laten wassen en hebben een bus en hostel geregeld. Ook zijn we even winkeltjes gaan kijken. 'S avonds zijn we gaan eten bij de Rusty keyhole. Dit staat bekend als het restaurant met de beste ribs. De ribs zelf vond ik tegenvallen, maar wat was ik blij met een aardappel! Die mis ik enorm.. Hierna zijn we naar een bar gegaan waar ze op de rooftop heel de avond live muziek hadden. Hier zong hetzelfde meisje als in ons hostel in Sihanoukville. Wat een toeval, dus zijn we na de live muziek met haar gaan praten. Samen met haar en haar vrienden zijn we later doorgegaan naar een andere bar. Alleen kwam ik erachter dat mijn nieuwe slippers waren gestolen (die moest je voor de deur uittrekken). Heel erg balen..

18 februari vertrokken we 's ochtends met de bus naar Ho Chi Minh City.