party en beetje meer party in Vang Vieng - Reisverslag uit Ban Huai Pu, Thailand van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu party en beetje meer party in Vang Vieng - Reisverslag uit Ban Huai Pu, Thailand van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu

party en beetje meer party in Vang Vieng

19 Maart 2016 | Thailand, Ban Huai Pu

19 maart kwamen we aan het eind van de middag aan in Vang Vieng. De busreis er naar toe was erg heftig. Ontzettend veel bochten en het ging erg snel. Ook reden we het laatste uur in het donker. Dit alles voelde niet echt veilig. Vooral omdat we hadden gehoord dat er kort geleden een minivan van een klif is afgestort op deze zelfde weg en iedereen dood was.. Ook reden we langs veel mensen met enorme geweren. Later hoorde we dat sommige van deze mensen bussen overvallen. Gelukkig hoorde we dat pas toen we veilig aangekomen waren.

Maar goed, aangekomen in vang vieng gingen we naar ons hostel. Het hostel heette het real backpackers hostel. Het was een erg leuk, gezellig hostel met alleen maar backpackers. Alle drie hadden we enorme honger toen we hier aankwamen, dus gingen we meteen op zoek naar eten. Jammergenoeg was het smerig westers eten en was hierdoor mijn humeur volledig verpest. Puck voelde zich niet lekker dus ging zij na het eten slapen. Ik ging ook vast naar mn kamer om te skypen en vervolgens te gaan slapen. Odine bleef nog even in de gezamelijke ruimte chillen, hier was namelijk Jana (duits) die we kennen van Luang Prabang. We sliepen deze nacht jammergenoeg niet met zn alle in een dorm, puck moest in een andere kamer aangezien er geen plek meer was.

20 maart stonden we op tijd op. Puck verhuisde 's ochtends gezellig naar onze kamer. Deze ochtend wilde we eigenlijk gaan tuben. Alleen voelde puck zich nog niet zo lekker en wilde we die avond naar een jungle party gaan. Daarom paste we onze plannen aan.

We zijn in de middag samen met twee Nederlandse jongens naar de Blue Lagoon gegaan. Dit klinkt heel prachtig maar het water was helemaal niet blauw en de omgeving was ook niet zo speciaal. Wel kon je er lekker zwemmen, zonnen en relaxen. Daar waren we alle drie erg aan toe! Rond een uur of vier zijn we terug naar het hostel gegaan. We hebben ons vervolgens klaargemaakt en zijn ergens gaan eten. Vervolgens zijn we bij Sakura bar wat gaan drinken. Hier kun je namelijk elke avond gratis drankjes krijgen tussen 8 en 9 uur. We gingen samen met de Nederlandse jongens, drie jongens uit Denemarken, Jana, en nog wat mensen die we kende van Luang Prabang. Helaas wilde niet iedereen daarna mee naar de jungle party behalve de Nederlanders en de Deense. De jungle party was niet echt in de jungle maar het was wel lekker buiten en leuk gedecoreerd. Er werd hele gave muziek gedraaid dus gingen we helemaal los, wat hadden we dansen gemist! Dat gaat niet op een bowlingbaan.. Hier kwamen we ook Yannick (Duits) tegen, hij was heel lang ons kamergenootje in Luang Prabang. Erg leuk om hem weer te zien. Rond een uur of 11 hield het feest hier op en gingen we terug naar het Centrum. Hier zijn we naar de enige dansclub gegaan van Vang Vieng waar iedereen was. Ook ontmoette we hier Kent (USA) en zijn vrienden van Luang Prabang. We hebben nog lang gedanst en dus maar kort geslapen.

21 maart moesten we vroeg op aangezien we vandaag wel echt gingen tuben. Om 11 uur hadden we afgesproken om te gaan. We gingen met een enorme groep. Namelijk: Kent, Liam (UK), Sabrina (AUS), Jacob (AUS), Adam (AUS), Jonas (Deens), Aron (Deens) en Alex & Alex (UK). Het tuben was super leuk, we startte in onze rubberen band ergens in de rivier. Na 10 minuten dobberen kwamen we aan bij de eerste bar, hier werden we binnengehaald. Binnen kon je emmers drinken halen en gaan chillen. Je kon er ook dansen, er was een frisbee wedstrijd, andere spellen en een heerlijke fontein waaronder je kon afkoelen. Na een tijdje waren ook de Nederlanders en een stel uit Duitsland er (kende we ook van Luang Prabang). Het was hier ontzettend leuk en alle vergaten we de tijd. Dus na veel te lang bij de bar te zijn, gingen we door. Hup de rivier weer op in onze rubberen band. Na nog geen kwartier kwamen we al weer bij de volgende bar en laatste bar aan. Hier werden we weer binnengehaald. En ook deze bar was weer veel te gezellig. Hier kon je ook volleyballen. Op een gegeven moment was het opeens vijf uur. Voor zes uur moest je terug zijn met de band, dus gingen we snel weer in onze band verder dobberen. We hadden geen tijd meer om de rest van de rivier af te varen dus gingen we er ergens onderweg uit. Hier stond een tuctuc die ons terug bracht naar het centrum. Net op tijd waren we terug.

Odine is toen op bed gaan liggen, wij gingen met de rest ergens avondeten. We hadden schnitzel besteld, en die was nog lekker ook! Na het eten zijn we gaan douchen en zijn we nog even naar een bar gegaan met heel de groep. Puck is toen al snel terug gegaan want die was erg moe. Ik was nog even met kent en odine wat gaan eten, aangezien odine het avondeten had overgeslagen. Daarna zijn wij ook gaan slapen.

De volgende ochtend, 22 maart, was Puck weer een beetje ziek jammer genoeg. In de ochtend deden we rustig aan. Rond 1 uur zijn Odine en ik samen met de groep waar we eerder mee waren naar grotten gegaan. Puck bleef bij het hostel om uit te zieken. Met een tuctuc gingen we naar de grotten. Deze lagen in het water dus kon je er doorheen op een rubberen band. We kregen een hoofdlamp en een band en toen kon het avontuur beginnen. In de grot werden we rondgeleid. We begonnen door het water maar al snel moesten we onze band achterlaten en gingen we kruipend in de modder, in smalle gangetjes door de grotten. Het was erg vochtig en iedereen zat onder de modder. Vooral odine die natuurlijk weer een wit shirtje had aangetrokken. In de grot waren ook immens grote spinnen wat mij echt heel erg bang maakte want je kon geen kant op. Na veel geklim en geklauter gingen we nog een stuk in onze band door het water in de grot. Vervolgens was er nog een loop/kruip gedeelte. Toen we eenmaal weer uit de grot waren was iedereen ranzig en uitgeput. We hebben met zn alle even een biertje gedronken en zijn weer terug gegaan. Het was heel erg leuk om te doen en erg speciaal om te zien.

Terug bij het hostel zijn Odine, Puck en ik gaan douchen en wat gaan eten. Puck voelde zich gelukkig al weer een stuk beter. Daarna ben ik even gaan skypen en gingen puck, odine en onze vriendengroep vast naar de Sakura bar. Ik kwam hier even later ook naartoe, gratis drankjes wil ik natuurlijk niet missen! Na een tijdje zijn we met zn alle door gegaan naar een bar/restaurant. Hier verkochten ze magic mushrooms, dit kon je krijgen op pizzas, in thee, als een smootie en noem maar op. Dit soort barren heb je erg veel in Vang Vieng en iedereen zegt dat het de moeite waard is om het een keer te proberen. Dus ook wij deden dat. Dus zaten we rond een uur of 10 met zn vijftiene op kussen aan een tafel met allemaal een kopje thee. Het was in het begin erg leuk, veel gelachen, maar daarna vond ik het zelf niet zo bijzonder. Ik werd er sloom van. We zijn de meeste tijd in de bar gebleven, ook zijn we even rond gaan lopen. Daarna zijn we lekker gaan slapen.

Op 23 maart zijn we eerst met de groep naar een cafe gegaan waar ze de hele dag de serie Friends afspelen! Super leuk, dus hier hebben we wat gegeten en genoten van de serie. Ook moesten we toen jammer genoeg afscheid nemen van Alex en Alex, zij reisde al weer verder. Daarna zijn puck, ik en de rest van de groep naar het hostel van Sabrina en Jacob gegaan aangezien zij een zwembad hadden. Odine wilde liever bij het hostel blijven omdat haar bikini stuk was gegaan. Het was heerlijk om even te ontsnappen aan de hitte en een duik te nemen. Wel voelde ik me vandaag nog steeds erg sloom.. Daarna zijn kent, puck en ik odine gaan halen om te gaan eten. Tijdens het eten was het erg gezellig. Vervolgens zijn we terug naar het hostel gegaan voor een douche en om ons klaar te maken. In de avond ontmoette we iedereen weer in de Irish pub. Na hier gezellig gekletst te hebben zijn we door gegaan naar de Sakura bar. Toen dit sloot zijn we door gegaan naar de club waar je kunt dansen. Toen we uiteindelijk moe werden zijn puck, Aron, Kent, Odine en ik wat eten gaan halen. Met volle maagjes zijn we terug naar het hostel gegaan om te slapen.

Op 24 maart hadden we allemaal een rustige ochtend. In de middag gingen we met z'n alle richting Vientiane met een minivan. Dit werd dus een privé minivan omdat we deze precies vulde met z'n alle. De weg naar Vientiane viel gelukkig mee, niet te vergelijken met de weg naar Vang Vieng.