Hoofdstad Laos: Vientiane - Reisverslag uit Ban Mai Langmo, Thailand van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu Hoofdstad Laos: Vientiane - Reisverslag uit Ban Mai Langmo, Thailand van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu

Hoofdstad Laos: Vientiane

24 Maart 2016 | Thailand, Ban Mai Langmo

Rond een uur of 6 op 24 maart kwamen we met z'n alle aan in Vientiane. Samen liepen we naar het Dream home hostel #2. Odine, puck en ik hadden hier een kamer voor ons drieen. Wat een luxe, heerlijk. Toen iedereen zich geinstaleerd had in zijn kamer gingen we avondeten. Ik had een soort wrap, puck en ood hadden een salade en de rest had burgers. Het eten was heerlijk! Daarna zijn we terug gegaan naar het hostel en hebben we kaartspelletjes gedaan. Bij dit hostel krijg je trouwens gratis whiskey flessen tussen 8 en 12 uur, dat is toch gestoord? De prijs van wiskey in de winkel komt hier erg in de buurt van de prijs van water.

Odine ging vast slapen die was erg moe. Puck ging ook iets eerder naar boven om haar moeder te bellen. Even later ging ik ook lekker slapen.

25 maart zijn puck en ik eindelijk onze kaarten op de bus gaan doen. Dit was ver weg van ons hostel en een heel gedoe. Uiteindelijk zijn we er meer dan drie uur mee bezig geweest. Toen we terug kwamen hadden we daarom ook enorme honger. Samen met odine en een paar anderen zijn we gaan lunchen. Dit stelde niet zoveel voor, ze hadden eigenlijk alleen noodlesoep. Na de lunch gingen we verspreidt over twee taxi's naar de bioscoop. We hebben hier de film deadpool gezien. Het was een Amerikaanse film met Laotiaanse ondertiteling, dus goed te volgen. Ik vond het echt genieten om weer eens twee uur lang niets te doen en op te gaan in een leuke film. De popcorn was ook erg goed haha.

Na de film zijn we langs de rivier terug gelopen richting ons hostel. Onderweg kwamen we een markt tegen, hier hebben puck en ik snel een afscheidscadeautje voor odine gekocht. Daarna zijn we terug gegaan naar ons hostel. Toen zijn we gaan eten, Kent wist een leuk restaurant maar dit bleek iets te fancy voor ons alle te zijn. Het was het laatste avondmaal met z'n alle, de volgende ochtend zouden Adam en Odine alweer vertrekken. Dus dat moest wel gevierd worden, maar dit restaurant ging een beetje te ver. Kwamen we daar op onze slippers en in korte broeken.. Dus verhuisde we naar een ander Chinees restaurant. Kent wist precies wat lekker was en kon chinees praten met de obers. Dit was erg handig, dus liet de rest zich verrassen. Het eten was heerlijk, allemaal hapjes die we samen deelde. Dat vind ik nou zo'n gezellige manier van eten.

Na het eten zijn we terug gegaan naar het hostel en hebben we er met de groep een feestje van gemaakt. We hebben gekaart, muziek op gezet, gedanst en heel veel gekletst en gelachen. Een echte geslaagde avond!

26 maart is de groep na het ontbijt naar een markt gegaan. Wij vonden dit te veel gehaast aangezien Odine die middag vertrok. Daarom zijn wij op zoek gegaan naar een sushi restaurant. Om extra te genieten van onze laatste lunch met z'n drietjes. Helaas was het sushi restaurant wat we vonden enorm duur en smerig. de vis was gaar, niet rauw. Gelukkig konden we er om lachen.

Daarna was het moment aangebroken. Terug bij het hostel hadden puck en ik het cadeautje met een brief voor odine. Deze mocht ze wel pas openen in het vliegtuig! Hierna kwam de bus al snel. Tranen, kusjes en knuffels werden uitgedeeld. Toen moesten we echt afscheid nemen van onze lieve lieve Odine en Adam..

Hierna zijn Kent, puck en ik aan het zwembad gaan liggen. Er zit gewoon een zwembad bij het hostel en die proberen we nu pas uit? Hoe kan dat toch. Het was een erg relaxed dagje. Na het zwembad zijn we naar een restaurantje gegaan waar we nog wat gegeten hebben. Toen kwamen we de jongen tegen van het Belgse stel die we ontmoette in Dalat. Het was heel leuk om hem weer te zien dus hebben we gezellig bijgekletst.

Eenmaal terug bij het hostel zijn we met z'n alle gaan eten bij een ander restaurant wat Kent gevonden had. Vanavond was het de laatste avond van iedereen voor we zouden opsplitsten.. Het eten bij het restaurant was erg lekker, ik deelde twee spaghetties met Liam. En puck Liam, Kent en ik hadden twee karaffen wijn besteld. Eerste keer wijn sinds Azië hmmm heerlijk! Na het eten zijn we naar een enorme bar gegaan met live muziek. Hier kwamen ook de twee Scotse meisjes heen, Lorna en Louise, deze kende we ook van Vang Vieng en waren hier ondertussen ook aangekomen. Bij de bar kon je heerlijk buiten zitten en van de muziek genieten. Na deze bar gingen we op zoek naar een club maar dat bleek hopeloos. Dus gingen we terug naar ons hostel. Hier hebben we nog kaartspelletjes gespeeld en gekletst. Geslaagde avond, wat hadden we allemaal genoten.

27 maart moesten puck en ik al vroeg op. Om 7 uur, aangezien we om 8 uur werden opgehaald met de bus. Iedereen werd wakker om ons uit te zwaaien. Wat ontzettend lief. Wat ga ik shabs, Liam, Jacob, Kent, Aron en Jonas missen. Ook natuurlijk Alex & Alex, Louise, Lorna en Adam. Wat heb ik een geweldige tijd gehad met al deze mooie mensen.. Afscheid nemen was daarom ook erg verdrietig.

Daar gingen we dan, nieuwe start met z'n tweeën. Ben erg benieuwd welk volgend avontuur ons te wachten staat in Thailand. Op naar Khon Kean!