Chiang Mai - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

01 April 2016 | Maleisië, George Town

Op 1 april, rond 6 uur 's ochtens kwamen we aan in Chiang Mai, met een red truck werden we naar ons hostel gebracht. Ons hostel heette Stamps hostel. Gelukkig was het hostel al open en konden we onze spullen daar neerzetten. We gingen ontbijten bij een leuk restaurantje. Daarna zijn we terug naar het hostel gegaan voor een douche.

Er moesten wat dingen geregeld worden vandaag; Pucks telefoon moest gemaakt worden (had ze laten vallen in een nachtbus en er zat een enorme scheur in haar telefoon) en ook moesten we uitzoeken hoe we ons visum kunnen verlengen. We gingen naar een winkelcentrum een stukje verderop. Hier konden we puck's telefoon laten maken. Ook konden we hier pasfoto's laten maken, deze had ik nodig. Verder hebben we wat winkels bekeken en zijn we tegenover het winkelcentrum gaan lunchen. Pucks telefoon konden eind van de middag ophalen. Daarom zijn we eerst terug gegaan naar het hostel om wat uit te rusten. Hier ontmoette we Armand (Canada) en Chris (Canada). Na ons rustmomentje zijn we terug gegaan voor puck's telefoon. Deze was weer zo goed als nieuw! Nadat we haar telefoon hebben opgehaald hebben we Thais gegeten in het winkelcentrum en zijn we terug gegaan naar het hostel. Hier hebben we ons omgekleed en klaargemaakt. Daarna zijn we samen met Armand en Chris en nog wat anderen van ons hostel uit gegaan. We waren met een groep van 15 mensen. Het was een hele gezellige avond maar al snel werden wij moe en gingen we terug om te slapen.

De volgende dag, 2 april, zijn we naar de Grand Canyon geweest, weer met veel mensen van het hostel. We waren met Joshua (UK), Beth (UK), Harriet (UK), Sophie (UK), Emily (UK), Jack (UK), Francien (Duitsland), Keith (UK), Chris, Armand en nog wat andere mensen. Dit was een super leuke groep. De grand canyon was erg mooi, je kon er in duiken en zwemmen. Dit leek mij niet zo'n verstandig idee dus gelukkig kon je het water ook inlopen. Erg leuk, we hebben veel gezwommen, lekker geluncht en we zijn aan het eind van de middag weer terug gegaan. Eenmaal terug hadden we enorme trek en hebben hamburgers gegeten met Keith en Chris bij Fat Elvis. Vervolgens zijn we naar een Tattoo shop geweest waar Puck een schets heeft laten maken voor haar tatoeage.

In de avond zijn we naar een Ladyboy show geweest, dit was geweldig. De ladyboys hadden verschillende dans en playback shows. Soms kwamen ze het publiek en dan was elke man de pineut. Ze werden op het podium getrokken, kregen een lapdance of zoen. Na de show zijn we naar een reggae bar geweest. Er was een uitgaansgedeelte in Chiang Mai met zoe's, hier gingen de meeste mensen heen, maar er waren ook vele andere bars. Zoals de reggae bar waar haast elke avond erg goede live muziek was.

Op 3 april kreeg Puck haar tatoeage! We moesten er om 1 uur zijn. De tatoeerder liet zien wat hij voor schets had gemaakt. In het begin vond puck het een beetje eng en wist ze niet zo goed wat ze wilde. Maar al gauw kwam ze er uit en wist ze dat dit het was. Na ongeveer een uur ging hij beginnen. Eerst kreeg Puck met een soort inkt een voorbeeld van haar tatoeage op haar arm. Daarna ging hij alles goed schoonmaken en kon het tatoeëren beginnen. Het duurde ongeveer twee en een half uur tot het klaar was. Het resultaat was prachtig, Puck was er ontzettend blij mee. Wel moest ze goed opletten dat ze een week niet in de zon ging en niet in het water

Na het avondeten hadden we met veel mensen afgesproken in Stamps, ons hostel. We hebben daar een drankje gedronken en vervolgens zijn we naar een karaoke bar geweest, Fat Elvis, wat ontzettend leuk was. Chris bleek enorm goed te kunnen zingen! Ook deze avond zijn we geëindigd in de reggae bar en daarna zijn we aan het water gaan zitten. Hier moesten we helaas afscheid nemen van Armand, die weer terug naar huis ging.. Wel hadden we allebei een armbandje met canada erop gekregen van hem. Zo zouden we hem niet vergeten.

Vandaag, 4 april, gingen we onze visum regelen. Hier waren we vroeg voor opgestaan. Jammer genoeg was Puck haar foto's kwijt, dus moest ze eerst nieuwe foto's laten maken. Daarna konden we in het hostel formulieren invullen die we nodig hadden voor ons visum. De immigration office was ongeveer een half uurtje met de tuk tuk. Ze zeiden dat het maandag de drukste dag was en dat je waarschijnlijk heel lang in de rij moest staan. Gelukkig viel het ontzettend mee en na een uurtje waren we klaar.

Om vier uur werden we opgehaald voor een kookklas van Mamma Noi. We werden met een busje opgehaald, die ons naar een markt reed. Daar kregen we uitleg over verschillende soorten groentes en fruit uit Thailand. Vervolgens zijn we naar de plek gegaan waar we de kookklas hadden, het huis had een grote tuin waar ze hun eigen groentes en kruiden kweekten. Hier werd ons veel over uitgelegd. Daarna begonnen we met koken, we kregen een boekje waar we 3 gerechten konden uitkiezen om te maken. Als eerste maakte we fried spring rolls. Ze waren ontzettend lekker! Als tweede maakte we een kokosnoot soep met kip. Zelf kon je bepalen hoe pittig je het maakte. Alles werd goed uitgelegd en we maakte alles helemaal zelf. Alleen de groentes waren al gesneden. Na de soep maakte we Pad Thai, een typisch Thais gerecht wat je bijna in elk restaurant kan eten. Pad Thai is noodel met kip en groentes. Soms zit er ook ei doorheen maar dat hoeft niet. Het vierde gerecht was de Panang Curry, een curry met kip, ui, groentes, champignons, suiker, aubergine en vis saus. Na al deze gerechten gegeten te hebben zaten we ontzettend vol. Maar toen kregen we nog een gerecht. Bananen in kokosnoot melk, het toetje. Ook dat was ontzettend lekker!

Na de kookklas zijn we gelijk gaan slapen. We waren ontzettend moe en we moesten de volgende ochtend vroeg op. Wel jammer want het was de laatste avond hier met Joshua. Gelukkig zouden we hem in Pai nog even zien. Onze volgende stop.

Vandaag, 5 april, hadden we de jungle tocht! We werden rond 9 uur opgehaald door een busje wat ons naar een butterfly farm bracht. Het was niet heel bijzonder, je had een ruimte met veel vlinders en daar omheen kon je rond lopen en waren er verschilde mooie bloemen en planten.

Daarna gingen we door naar een dorpje, waar we de eerste olifanten hebben gezien. In dit dorpje mochten we rondkijken en zagen we hoe de mensen daar leven. Een eindje verderop was de olifanten farm. Deze olifanten werden vroeger erg slecht behandeld maar op de farm waar ze nu waren werd er goed voor ze gezorgd. Een van de mannen die met de olifanten werkt legde ons uit wat ze hier allemaal doen, hoeveel olifanten ze hebben, wat ze te eten krijgen en hoe je de olifanten moet benaderen. We mochten de olifanten te eten geven en daarna gingen we met ze in het water om ze te wassen. We kregen een soort schors van een boom en als je dat nat maakte kwam er een soort schuim vanaf. Daarmee gingen we de olifanten schrobben. Toen ze lekker gebadderd hadden vervolgde wij onze tocht weer. Maar eerst lunch! Na de lunch gingen we een uurtje wandelen naar een waterval en terug. Hier mochten we in zwemmen. Jammergenoeg kon puck dat niet vanwege haar nieuwe tatoeage. Hierna was de tocht afgelopen.

Na een lange rit terug kwamen we weer aan bij ons hostel. We zijn gaan eten en douchen. In de avond gingen we eerst naar de karaokebar waar Chris ging zingen. Voor we naar de volgende bar gingen hebben we nog een lied met z'n alle gezongen. Daarna gingen we naar een rooftop bar met livemuziek. Hier kwamen we twee meiden tegen van de jungle tour. Het Was weer een hele leuke avond!

Op 6 april gingen we naar Pai. Daarvoor moesten we nog wat dingen regelen. Zoals een ticket naar het zuiden van Thailand, verblijf plekken en geld zaken. Toen dit allemaal geregeld was zijn we naar het busstation gegaan. Om 4 uur hadden we de bus naar Pai.