Sihanoukville & Ream national park - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu Sihanoukville & Ream national park - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu

Sihanoukville & Ream national park

Blijf op de hoogte en volg

13 Februari 2016 | Cambodja, Kâmpôt

13 februari ware we weer terug in Sihanoukville. Hier konden we meteen weer ons oude vertrouwde hostel in. The Led Zephyr. Daar zijn we wat dingen gaan regelen en hebben we genoten van de wifi. Jammergenoeg was odine na de boottocht ontzettend misselijk geworden. Dit ging ook niet meer weg, dus is ze rond 8 uur richting bed gegaan.

Puck en ik zijn daarna samen gaan eten en kletsen en nog meer kletsen en nog wat drinken en vervolgens nog meer kletsen. Maar er moest een keer een eind aan komen want de volgende dag moesten we vroeg op, dus zijn we rond 12 uur toch echt terug gegaan naar ons kamertje om te gaan slapen.

14 februari zijn we Ream national park gaan verkennen! Om 8 uur 's ochtends werden we opgehaald door een busje. Eerst werden we ergens afgezet waar we ontbijt kregen. We ontbeten met andere tourleden, een volwassen paar uit Litouwen. Dit waren hele aardige mensen. Na het ontbijt haalde we met het busje nog wat andere mensen op en gingen we door naar het national park. Dit ligt ongeveer 12 kilometer van Sihanoukville vandaan.
Daar aangekomen stapte we over op een boot. We hadden een hele lieve man als tourleider die erg goed engels sprak. We vaarde langs mangrove, dit zijn planten die in zoet/zout water groeien. Erg mooi om te zien. Toen stopte de boot ergens en vervolgde we de tour te voet. We beklommen een berg, dwars door de jungle, tot de top. Het was zo dichtbegroeit, ik kon de lucht haast niet meer boven mijn hoofd zien. Daarnaast hoorde ik overal dierengeluiden, jammergenoeg hadden we vooral de muggen gezien.. Wel zagen we vele termieten-hopen en verschillende vreemde planten. Vanaf de top had je een heel mooi uitzicht over de jungle.

Hierna liepen we weer naar beneden en stapte we weer over op de boot. Deze vaarde ons naar een op palen staand huisje boven het water. Hier woonde een Cambodjaans gezin. Allen moesten we daar op de grond gaan zitten en kregen we lunch. Heel speciaal om eens in een huisje te zijn van de lokale bevolking. Hierna moest ik ontzettend plassen, alleen was de wc iets anders dan gewent.. Weet niet of je het überhaupt een wc kan noemen. Het was een gat in de houten vloer van een hutje dat buiten boven het water stond. Toch wat anders dan bij ons thuis.

Hierna bracht de boot ons bij een toren. We liepen er heen langs het water langs een paar vissers die aan het lunchen waren. Hier kwamen aapjes op af!! Er liep er een langs mij heen en ze gingen gewoon met de vissers chillen. Mijn dag kon niet meer stuk! De toren beklimmen was geen pretje als je hoogtevrees had, maar het uitzicht was weer erg mooi. Daarna ging ik snel weer terug naar mijn aapjes om te kijken en fotos te maken. Jammergenoeg moest ik uiteindelijk toch echt afscheid van ze nemen want onze tour vervolgde weer.

We vaarde verder de rivier af richting de zee, hier stopte we ergens want af en toe zouden hier dolfijnen zwemmen. En ja hoor nog geen vijf tellen later sprong ik veel te enthousiast op en wees naar het water. Want ik zweer dat ik een dolfijn zag! gelukkig kwam de dolfijn even later nog een paar keer boven en konden we er allemaal van genieten.

Hierna werden we afgezet bij een strand waar we nog konden zwemmen. Dit was het einde van de tour dus werden wij na het zwemmen weer bij ons hostel afgezet.

'S avonds zijn we voor de laatste keer gaan genieten van de live muziek in het hostel. Ook zijn we voor de laatste keer gaan genieten van het restaurant Olive Olive. Hierna gingen we voor de laatste keer het strand op. Weer veel vuurwerk, wensballonnen, enge vuuroptredens en overal cambodjaanse hoeren. Ook de liedjes waren weer precies hetzelfde en alle engelse waren ook weer even dronken.. We hebben geprobeerd het toch leuk te maken maar eigenlijk wilden we alle drie hetzelfde: lekker gaan slapen. Dus dat deden we toen ook maar.

De volgende dag, 15 februari vertrokken we om half 12 met de bus naar Kampot. Op naar het volgende avontuur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpôt

Actief sinds 01 Feb. 2016
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 4495

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: