Luang Prabang - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

14 Maart 2016 | Thailand, Sri Phum

Aan het eind van de middag op 14 maart kwamen we aan in Luang Prabang. Hier hadden we een nacht geboekt in een wat minder leuk hostel omdat het hostel waar we heen wilde vol zat.

Toen we onze spullen hadden gedumpt zijn we wat gaan lunchen. Ik had honger!! We kwamen een heel leuk restaurantje tegen waar ze bagels met zalm hadden. Wat was dat lekker, en wat had ik zalm gemist.

In de avond zijn we eerst heerlijk pizza gaan eten bij een geweldig pizza restaurant. Hierna gingen we door naar Utopia bar. Dit is de bar waar serieus alle backpackers uit Luang Prabang heen gaan, en ook ongeveer elke avond. Drukke, gezellige boel dus. De bar bevond zich buiten en was erg leuk ingericht met veel leuke zitplekjes. De muziek daar was veel beter dan wat je normaal hoort hier. Hier hebben we gezellig gekletst en om half 12 zijn we weer naar het hostel gegaan. Dit omdat in heel Laos een avondklok is vanaf 12 uur. In luang prabang is dit erg streng dus sluit het om half 12 stipt, elke avond. Daarna gaat iedereen door naar een bowlingbaan net buiten de stad. Maar hier hadden wij deze avond geen zin in.

15 maart zijn we verhuisd naar het Kounsavan hostel. Dit hostel was geweldig. We hadden een dorm met 4, dus elke keer met een andere kamergenoot. Daarnaast had het hostel een enorm zwembad waar je heerlijk kon zonnen, zwemmen en relaxen. Ook was het leuke hieraan dat je veel mensen ontmoet. Deze dag ontmoette we aan het zwembad de groep engelse weer, zij waren ook op cat ba Island in Viernam. Ook ontmoette ik Philipp, uit Duitsland.

In de middag zijn we op de markt gaan eten. Hier hebben ze namelijk hele lekkere sandwiches met avocado, jummie! 'S avonds zijn we op een andere voedsel-markt gaan eten. Dit was erg lekker en hier ontmoette we Jana, Duits, Sarah, Vancouver, en een jongen waarvan ik de naam kwijt ben. Hun ontmoette we 's avonds weer in Utopia. Dit was erg gezellig dus om half 12 zijn we met zijn alle door gegaan naar de bowlingbaan. Voor Utopia staan om half 12 overal tuctucs die je bij de bowlingbaan afzetten. Dus ook wij
Gingen in een tuctuc, hier ontmoette we een groep Nederlandse meisjes en een jongen. Met z'n alle zijn we gaan bowlen. De bowlingbaan was eigenlijk een hele kale bowlingbaan met tl verlichting en enorm veel dronken backpackers. Maar het is een erg gezellige boel. Het werd nog leuker toen puck en ik van Odine wonnen!

16 maart kwamen we Philipp tegen bij het ontbijt en spraken we af om samen naar de Kuang si waterval te gaan. Dit is een enorm grote waterval waar je ook kunt zwemmen en wat heel mooi schijnt te zijn.
S' middags kwamen we daar aan. Het was een stukje lopen maar wat was deze waterval prachtig! Ik denk de mooiste die ik ooit heb gezien. Vervolgens zijn we helemaal naar boven gelopen voor een mooi uitzicht. Maar er was eigenlijk niets te zien.. Toen gingen we op zoek naar de 'secret spot' waar iedereen het over heeft. Dit is een prachtig stukje tussen twee watervallen in waar je kunt zwemmen. Het is eigenlijk verboden om hier te zwemmen en weinig mensen weten van het bestaan af dus is het er erg rustig. Uiteindelijk vonden we het. Het was prachtig en het water was zo mooi. Je kon onder de waterval zwemmen en aan de rand zitten van de waterval die vanuit het water startte naar beneden. Ik kan het niet anders zeggen, het was adembenemend en ik voelde me onwijs gelukkig!

Na het zwemmen gingen we terug naar beneden. Aan het begin van het park was een beren opvang. Hier zijn we even doorheen gelopen, wat waren ze cute! Hierna zijn we weer terug gegaan met de bus.

Eenmaal terug bij het hostel hebben we een rust-momentje gepakt en zijn we ons klaar gaan maken om te gaan eten. We zijn weer bij de voedsel-markt gaan eten. Dit omdat we samen met Phillip en Maik (Ierland) gingen eten en Phillip vegetarisch is. Daar krijg je voor 1 euro een kom, deze kun je vullen met allemaal lekkere vegetarische hapjes. Na het eten hebben we nog een toetje gehaald ergens op de markt en zijn we over de avondmarkt gelopen. Daarna liepen we door naar, je raad het al, Utopia! Hier hebben we ontzettend gezellig gekletst tot de bar dicht ging. En je raad het al, daarna gingen we door naar de bowlingbaan! Hier ontmoette we ook wat andere mensen, onder andere Felipe (Brazilië). Het bowlen was weer super, vooral omdat puck en ik weer van Odine wonnen. Geslaagd dagje dus.

17 maart hadden we grote plannen. We zouden de stad gaan verkennen, tempels bezoeken en een museum bekijken. Hier is niet veel van terechtgekomen.. We wilde eerst namelijk even een uurtje aan het zwembad gaan liggen.. Dit werden er alleen wat meer. Zelfs voor lunch hebben we het zwembad niet verlaten. Nee, Phillip was zo lief sandwiches te halen voor iedereen. Het was ontzettend gezellig bij het zwembad. Samen met Phillip, Felipe, Maik en wat anderen zaten we al veel te vroeg aan het bier, alle met verrimpelde voetjes vanwege het water. Rond 5 uur moesten we echt uit de zon en gaan douchen, anders zouden we gaan verbranden. Nou ja bij odine was het al te laat..

Na de verfrissende douche hebben we eindelijk ons paradijs-hostel verlaten. We zijn langs de rivier gaan lopen en hebben daar aan het water gebarbecued. Dit was geen normale barbeque. Je had namelijk een laag met bouillon soep waar je groentes in kon leggen en daar boven had je een braadlaag voor vlees en vis. Het was smullen! Na het eten zijn odine en puck naar de avondmarkt gegaan. Zelf ben ik even terug naar het hostel gegaan voor een dutje.

Daarna zijn we met zn drieen weer naar Utopia gegaan, verrassend.. Hier kwamen we Jana (Duitsland) weer tegen samen met een vriendin. Even later waren Phillip en Maik er ook. Met z'n alle zijn we weer naar de bowlingbaan gegaan. Hier was Felipe ook en we ontmoette onder andere Kent (USA). Jammergenoeg waren Felipe en odine een team met bowlen en wonnen ze van ons. Godver de godver..

18 maart waren we het er toch echt over eens dat we iets cultureels moesten ondernemen. Dus zijn we een tempel gaan bezoeken. Hierna zijn we weer naar de markt gegaan voor onze gewoonlijke lunch: sandwich met avocado. Hier zagen we een stel die kettingen verkocht. Deze maakte ze zelf met een steen eraan die ze ergens in hun wereldreis gevonden hadden. Ze waren prachtig en het stel was ook ontzettend aardig, dus kochten puck en ik er een. Daarna hielden we het niet meer vanwege de hitte. Dus zijn we terug gegaan naar het hostel voor een duik in het zwembad.

In de avond zijn we Indiaas gaan eten. Daarna zijn we met twee jongens uit Schotland naar Utopia gegaan. Wat is dat accent moeilijk te verstaan! Hierna wilde we niet weer naar de bowlingbaan. We hoorde dat er een lokaal feest was ergens buiten de stad, dus zijn we hier heen gegaan. Jammergenoeg ging het al bijna dicht toen we daar aankwamen. Maar het was wel grappig om hier even doorheen te lopen. Iedereen keek ons met open gesperde ogen aan omdat we de enige westerse mensen waren daar. Na een half uur zijn we weer terug gegaan naar het hostel. De Schotten gingen toch nog naar de bowlingbaan. Toen we terug waren hadden puck en ik enorme honger. Odine niet en dacht dat er toch niets te eten te vinden was na twaalf dus die ging terug (gelijk had ze). Puck en ik gingen toch op verkenningstocht. Alles was dicht en er was geen straat kraanpje meer open. Gelukkig kwamen we een groep tegen die ook op zoek was naar eten. Eten vonden we niet, alleen bier. Dus gaven we na een tijdje de hoop op en besloten we met z'n alle bij een hostel te gaan chillen. Hier ontmoette we Maxi (Duitsland). Na lange en diepe gesprekken zijn we terug gegaan naar het hostel. Hier was jammergenoeg het hek al dicht. En hoe hard we ook riepen, niemand kwam ons helpen. Dus bleef er maar een optie over, het hek over klimmen. Bij puck ging dit erg soepel, maar bij mij.. Ik moest natuurlijk weer met mijn arm vast komen te zitten. Daar bleef het niet bij, nee, vervolgens zat mijn shirt ook vast waardoor er nu een gat in zit.. Uiteindelijk hebben we het overleefd en hebben we veilig en wel ons bedje bereikt.

19 maart hebben we een relaxed ochtendje gehad waarna we om 1 uur met de bus vertrokken naar Vang Vieng!