Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh City

18 Februari 2016 | Vietnam, Hoi An

18 februari zaten we heel de dag in de bus naar Ho Chi Minh City. De grens oversteek ging hier soepeler dan van Thailand naar Cambodja. Maar nog steeds was het gedoe. Weer wilde ze namelijk ons paspoort innemen. Dit wilde wij niet dus kwamen we hiertegen in opstand. Maar toen kregen we te horen dat we dan niet op tijd terug zouden zijn en de bus zonder ons door zou rijden. Dus ook nu moesten we betalen, twee keer 1 dollar, het viel nog mee.

Na de grens oversteek kregen we een slaapbus, veel comfortabeler. Daar ontmoette we Hanna, een meisje uit Berlijn. Ook ontmoette we Elisa (Finland) en Jayde (Australië).
Toen we aankwamen liepen zij mee om te kijken of er nog plek was in ons hostel, dat was er jammergenoeg niet. Wij sliepen in het Saigon backpackers hostel. Toen we daar aankwamen zijn we haast gelijk gaan slapen. We hadden namelijk een lange reis achter de rug: 9:30 - 23:30.

19 februari zijn we samen met Hanna naar een markt gegaan. Daarna zijn we met z'n drieën de Notre dam van HCMC gaan bekijken. Onderweg daar naartoe zijn we shoppingmalls ingegaan, heerlijk die erco daar. Vervolgens hebben we een stukje langs de rivier gelopen.

Aan het eind van de middag gingen we terug naar het hostel. Op ons dakterras, naast onze kamer, ontmoette we Walid (woont in Qatar). Hij vertelde ons over een kroegentocht waar hij heen zou gaan vanavond. Wij waren wel in voor een drankje dus gingen we snel douche en samen met Walid wat straatvoedsel scoren. Het eten in Vietnam is heerlijk, noodlessoep, chrimprolls, ik kan er geen genoeg van krijgen.
Na het eten kwamen we op een terrasje onze kamergenoot tegen, man uit Amerika. We zijn even erbij gaan zitten en toen ontmoette ik een ontzettend lief meisje dat in HCMC woonde. We hebben gepraat over het verschil in opgroeien in Nederland en in Vietnam. Erg interessant! Daarna haalde we Hanna op en gingen we naar de kroegentocht. Dit was leeg en sloeg nergens op. Dus zijn we een terrasje op gaan zoeken. Hier kwamen we Elisa en Jayde tegen met hun vriend Peter (Canada). Is het nog te volgen? Het was in ieder geval een gezellige boel, dus zijn we pas laat gaan slapen.

20 februari zijn we naar het oorlogsmuseum gegaan. Dit was erg indrukwekkend. Daarna zijn we om 19:00 uur samen met Peter, Hanna en Elisa naar een lokaal festival gegaan. Dit was ontzettend leuk, een hele nieuwe ervaring. We waren haast de enige westerse mensen daar. Er was reggae en live rap muziek. De live muziek was heel erg goed. De lokale bevolking ging helemaal los, iedereen kon zo goed dansen. Er ontstonden zelfs dance-battles.

Jammergenoeg moesten we op tijd terug omdat we om 24:00 uur een nachtbus hadden naar Dalat.