Hanoi en Cat ba island - Reisverslag uit Ban Hatxao, Laos van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu Hanoi en Cat ba island - Reisverslag uit Ban Hatxao, Laos van Marloesbiessen - WaarBenJij.nu

Hanoi en Cat ba island

Blijf op de hoogte en volg

02 Maart 2016 | Laos, Ban Hatxao

Op 2 maart kwamen we rond 8 uur aan op het vliegveld in Hanoi. De vlucht was erg soepel gelopen. Daarna hebben we afscheid genomen van Hannah en zij we met de lokale bus richting de stad gegaan. Vanuit hier zijn we naar het hostel gelopen. Het hostel dat we hadden uitgezocht zat jammergenoeg vol, dus werden we doorverwezen naar een ander hostel. Hier was wel nog plek, de naam was iets met olive hostel, volgens mij. Toen we hier aankwamen zijn we even een dutje gaan doen. In de avond zijn we rond gaan lopen door de stad. Het verkeer is enorm druk in Hanoi. Alle straatjes zijn er klein met smalle, hoge, oude huisjes. We zijn er gaan barbequen in de avond, dit was echt heerlijk! Daarna is puck gaan slapen en zijn Odine en ik de barren gaan verkennen. In Hanoi is een avondklok in het oude centrum. Hierdoor lijkt het om 12 uur alsof alles dicht is. Maar wanneer je goed luistert voor de gesloten luiken dan hoor je dat op sommige plekken binnen nog muziek wordt afgespeeld. Ook staan er buiten vaak mensen van barren die je hun bar in willen krijgen. Dan worden de luiken een stukje omhooggehaald en kun je er onderdoor gaan, de bar in. Hier is dan nog stiekem alles open, muziek aan, mensen dansend en drinkend. Tegelijkertijd zijn de straten uitgestorven, erg grappig.

Odine en ik waren van te voren op zoek gegaan naar een bar verder weg, deze scheen leuk te zijn. Dit was alleen niet te vinden, we moesten door allemaal kleine donkere straatjes en zelfs een snelweg oversteken. Toen we het eenmaal gevonden hadden was het helemaal uitgestorven, met alleen drie lokals binnen.. Dus zijn we maar weer terug gelopen. Toen we terug in het oude centrum waren werden we al gauw genoeg ergens naar binnen gehaald. Een hele ervaring. Na een paar drankjes zijn we ook gaan slapen..


Op 3 maart zijn we in de ochtend vertrokken naar het eiland Cat ba. Dit is het grootste eiland in Halong bay. De reis hier naar toe was best een gedoe. We hebben in vier verschillende bussen gezeten en op een boot. De reis duurde ongeveer vijf uur. Toen we daar in de middag aankwamen was het weer erg slecht en leek het eiland vrijwel uitgestorven. Ook ons hostel, cat ba central hostel, was enorm, maar er waren maar twee kamers vol met mensen. Blijkbaar is het nu het laagseizoen.

De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan. We hebben wat gegeten, wat rondgelopen, contact opgenomen met het thuisfront en op bed gelegen.


Op 4 maart moesten we al vroeg ons bed uit. We hadden namelijk een tour van 8 tot 5 uur door Halong bay. We begonnen de tour op de boot. Deze vaarde ons langs enorm veel mooie rotsen die uit het water omhoog kwamen. Ook vaarde we langs verschillende vissersdorpjes die daar op het water leefde. Na een tocht van een paar uur zijn we overgestapt op kajakken! Ik zat samen met odine in een kajak. We vaarde door grotten heen in het water. Het was ontzettend mooi en gelukkig niet te koud. Op de terugweg in de kajak stopte we nog ergens want daar, aan het land, zaten de apen in de bomen! Ik zag ze van tak naar tak sprinken en eten in de bomen. Het was geweldig, ik kon daar uren blijven dobberen en mij vermaken. Jammergenoeg kon dat niet, want onze tocht vervolgde. Toen we terug waren op de boot vaarde we verder naar een plek met een prachtig uitzicht. Hier hadden we lunch. De lunch was erg lekker met verse vis. Daarna hadden we even pauze en konden we zwemmen. Hier was het alleen veel te koud voor. Dus waren we aan het chillen op het dek van de boot. Hier zaten we samen met een heel lief Nederlands meisje, een Deens en een Duits meisje. Een tijdje later vaarde we door naar het monkeyeiland. Op dit eiland waren ontzettend veel ondeugende aapjes. Ze gingen van iedereen eten afpakken en kwamen heel dichtbij. Het was een geweldig gezicht. Daarna zijn we op het eiland een rots/berg opgeklommen. Het was best eng en moeilijk en er waren ook veel te veel mensen op de berg. Puck en odine gingen daarom op een gegeven moment terug. Ik wilde graag naar de top zodat ik het uitzicht kon zien. Maar dit was geen goed idee. Toen ik er bijna was lette ik even niet goed op en gleed ik weg tussen de scherpe rotsen. Ik weet niet wat er precies gebeurde.. Maar toen ik besefte dat ik tussen de scherpe punten aan een klif hing schrok ik me dood. Gelukkig wist ik mezelf eruit te helpen en viel ik niet te pletter. Daarna zat ik helemaal te shaken. Iedereen vroeg of het ging en gelukkig hielp iemand me naar beneden. Dit was nog een hele weg jammergenoeg.. Ik schaamde me dood, moet mij weer overkomen. Maar gelukkig leef ik nog, iedereen die het gezien had zei dat ik enorm veel geluk heb gehad.

Hierna gingen we weer de boot op en werden we terug gevaren naar Cat ba Island. Toen we terug waren was ik helemaal uitgeteld en ben ik even op bed gaan liggen. Om 7 uur zijn we samen met de meisjes van de tour en nog een ander deens meisje gaan eten. Dit was erg gezellig. Na het eten hebben we nog even bij ons hostel gezeten. Ik wilde het liefst gaan slapen maar we wilde ook nog afscheid van Hannah nemen. Zij was namelijk ook op dat moment op Cat ba Island. Dit was waarschijnlijk de laatste mogelijkheid om elkaar nog te zien aangezien Hannah bijna haar vlucht naar huis had. Dus kwam Hannah langs bij ons hostel. Het was weer super gezellig en voor we het door hadden was het alweer 1 uur.. Toen hebben we afscheid genomen en zijn we gaan slapen.


5 maart begon erg goed. We konden uitslapen tot half 11! Heerlijk! Daarna hadden we de bus en boot terug naar Hanoi. Daar aangekomen gingen we naar ons hostel. Nu sliepen we in het light hostel. Dit was heel ergens anders dan ons vorige hostel. Hierdoor zagen we nog een ander stukje van de stad. Toen we daar aankwamen hebben we onze spullen afgezet en zijn we lekker gaan eten. Ik had spagetti met kip en pesto. Wat had ik dat gemist! Na het eten zijn we nog wat gaan drinken in de stad. We ontmoette drie meisjes uit Hanoi die erg aardig waren. Later op de avond kwamen we de twee deense meisjes tegen met wie we op Cat Ba island waren. Het was weer eens veel te gezellig. Pas laat waren we terug in het hostel..


6 maart hebben we helemaal niets gedaan. We hebben ontbeten en zijn toen ergens in een koffie zaakje gaan zitten, onze favoriet: highlands coffee. Dit is namelijk een van de enige plek waar ze fatsoenlijke koffie verkopen. Hier hebben we heel de dag kaart spelletjes gespeeld, gerelaxt en een plan gemaakt voor de komende dagen. 'S avonds zijn we weer bij hetzelfde barbecue zaakje gaan eten, dat was namelijk zo lekker. Toen onze buikjes gevuld waren zijn we lekker gaan slapen.


7 maart vertrokken we in de vroege morgen met de bus naar sapa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Ban Hatxao

Actief sinds 01 Feb. 2016
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 4502

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: